ال ای دی های جدید

در مطلب پیش رو به بحث درباره ال ای دی های جدید می پردازیم. همچنین شماری از مهم ترین ویژگی های این لامپ های ال ای دی را نیز شرح خواهیم داد. ال ای دی های جدید به لحاظ گستره و طیف های متنوع کاربردی در دسته های مختلفی طراحی و تولید می شوند. قیمت ال ای دی جدید نسبت به گذشته کاهش داشته است. ال ای دی ها امروزه در طیف اندازه های بسیار کوچک تا بسیار بزرگ در بازار موجود هستند. همچنین ال ای دی های جدید از لحاظ میزان شار نوری نیز دارای تنوع گسترده ای می باشند. این لامپ ها به جهت همین کثرت تنوع از امکان استفاده در مکان های مختلفی نیز برخوردار هستند. پیشرفت ال ای دی های جدید باعث گردیده است که صنعت تولید محصولات روشنایی بتواند تولیدات بسیار جذاب و زیبایی را به بازار عرضه کند. در ادامه شماری از ویژگی های مهم ال ای دی های جدید را بررسی خواهیم نمود.

ال ای دی های جدید

ال ای دی های جدید و قابلیت استفاده در مناطق پرخطر

یکی از ویژگی های بسیار مهم ال ای دی های جدید مقاومت آنها در برابر بخار قابل اشتعال می باشد. دامنه دمای عملیاتی این ال ای دی ها در بین منفی 40 تا 113 درجه فارنهایت است و همین امر باعث می شود تا بتوان از آنها در طیف گسترده ای از مکان ها استفاده نمود. امروزه این ال ای دی ها در مکان هایی که گاز طبیعی یا روغن مایع در آنها ذخیره می شود مورد استفاده قرار می گیرند.
ال ای دی های جدید مجهز به فناوری های خنک کننده پیشرفته هستند. این قابلیت به این لامپ های ال ای دی امکان می دهد تا به طور فعال به دفع گرما بپردازند. این ال ای دی ها در حال حاضر به شکل گسترده در پمپ بنزین ها، تاسیسات پالایشگاهی، سایر مجتمع های مربوط به سوخت و گاز و همچنین آویزهای هواپیما به کار گرفته می شوند.

 

ال ای دی های جدید و مقاومت بالا در برابر شکستگی

ال ای دی های جدید دارای انواع بسیار مقاوم در برابر شکستگی می باشند. این لامپ های ال ای دی دارای یک پوشش مقاوم در برابر خرد شدن هستند و می توان از آنها در صنایعی که نیاز به این ویژگی دارند استفاده نمود. در طراحی ال ای دی های جدید از این پوشش مقاوم جهت حبس نمودن خرده های شیشه استفاده شده است. به همین دلیل این لامپ ها به طور بخصوص مناسب برای استفاده در صنایع غذایی می باشند.
ال ای دی های جدید به سبب برخورداری از این ویژگی با اهمیت جهت بهره گیری در موقعیت های پرخطر بسیار مناسب هستند. به طور مثال می توان از این ال ای دی ها در مهد کودک ها و مدارس، و همچنین تاسیسات تولیدی حساس استفاده نمود. اما به طور خاص وجود شیشه های شکسته در روند تولیدات مواد غذایی بسیار خطرآفرین است. در نتیجه می توان گفت کاربرد اصلی این نوع از ال ای دی ها در محیط های مربوط به این صنایع می باشد.

ال ای دی های مناسب برای تجهیزات خنک کننده

همانطور که گفتیم ال ای دی های جدید از دامنه دمای عملیاتی گسترده ای برخوردار می باشند. این ویژگی باعث می شود تا بتوان از آنها علاوه بر مناطق دارای ریسک اشتعال، در وسایل سرد کننده و خنک کننده نیز استفاده نمود. ال ای دی های جدید طوری طراحی شده اند که گرمای بسیار کمی از خود ساطع می کنند. همچنین به این دلیل که این لامپ های ال ای دی پرتوی فرابنفش نیز از خود ساطع نمی کنند برای استفاده در یخچال فریزرها بسیار مناسب می باشند.

ال ای دی های جدید به سبب برخورداری از این ویژگی ها در کاهش هزینه های خنک کنندگی نیز تاثیر بسزایی دارند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه بتوان ال ای دی ها را در اندازه های بسیار کوچکی تولید نمود. به همین دلیل ال ای دی ها به سرعت در حال گرفتن جای لامپ های هالوژنی هستند. ال ای دی های جدید با سایز کوچک را می توان در زیر کابینت ها نصب نمود. یکی دیگر از ویژگی های این ال ای دی ها این است که تحت تاثیر چربی نیز قرار نمی گیرند. در نتیجه بسیار مناسب برای استفاده در آشپزخانه ها هستند. این لامپ های ال ای دی علاوه بر زیر کابینت، در وسایل نقلیه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع

www.energystar.gov