تقویت گلهای خانگی

لامپ ها و چراغ های مختلف قادر هستند جایگزین نور خورشید برای تقویت گلهای خانگی شوند. انواع لامپ رشد گیاه و … برای استفاده در گلخانه ها طراحی شده اند. گیاهان خانگی طبیعت را به داخل خانه می آورند. گیاهان خانگی حتی می توانند کیفیت هوا را در فضای داخلی بهبود بخشند. تقویت گلهای خانگی و نگه داری آن ها می تواند برای هر گیاه متفاوت باشد. در اینجا تقویت گلهای خانگی را به طور کلی و فارغ از نوع گیاه بررسی می کنیم.

تقویت گلهای خانگی

تقویت گلهای خانگی و شرایط نوری

تقویت گلهای خانگی از طریق شرایط نوری متفاوت است. گیاهان خانگی از نظر نیاز به نور متفاوت هستند. برخی از آن ها نور قوی را که در کنار پنجره ای رو به جنوب قرار دارد ترجیح می دهند. برخی دیگر در نور ملایم صبحگاهی از پنجره ای رو به شرق رشد می کنند. فاصله از پنجره بر شدت نور و کیفیت تأثیر می گذارد. و برای پیچیده تر کردن شرایط ، شدت نور و الگوها با توجه به فصل متفاوت است. یک چیز مطمئناً، همه گیاهان خانگی با مقداری نور از بیرون بهترین عملکرد را دارند. بعضی از آنها کمتر از دیگران نیاز دارند، اما هرچه گیاهان را با شرایط نوری که در آن رشد می کنند مطابقت دهید ، شادتر خواهید بود.

تقویت گلهای خانگی با نور می تواند از طریق گیاه به ما اطلاع داده شود. گیاهان به شما اطلاع می دهند که نور آنها بسیار کم یا زیاد می شود. نور زیاد معمولاً شاخ و برگها را به رنگ سبز مایل به زرد و مایل به زرد تبدیل می کند و حتی اگر گیاه آب زیادی داشته باشد، ممکن است برگها نیز پژمرده شوند. اگر گیاهان نور کافی نداشته باشند، لکه دارتر و کم حجم تر می شوند.

تقویت گلهای خانگی و شرایط نوری

تقویت گلهای خانگی و  آبیاری و خاک

تقویت گلهای خانگی با استفاده از خاک مرغوب به گونه ای است که خاک گلدان مناسب (هرگز از خاک منظم باغ در ظروف استفاده نکنید) با ایجاد تعادل در هوادهی مناسب ، تغذیه و قابلیت نگهداری رطوبت باعث تقویت ریشه های سالم می شود

مانند همه گیاهان دارای ظرف، گیاهان آپارتمانی نیاز به آبیاری مکرر و کامل دارند. کل گلدان ریشه را مرطوب کنید ، و اجازه دهید آب اضافی ته گلدان تمام شود. بیش از یک یا دو روز آب را در زیرگلدانی نگذارید. انجام این کار می تواند بیماری های ریشه ای را تقویت کند. قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید خاک تا حدی خشک شود. برای بررسی رطوبت خاک ، انگشت خود را در 2 اینچ بالای خاک قرار دهید.
اگر خشک باشد ، احتمالاً زمان آبیاری است. همچنین با برداشتن گلدان می توانید میزان خشک بودن گیاه را تشخیص دهید. بعد از آبیاری سنگین تر خواهد شد، خشک شدن آن سبک تر خواهد شد. برای جلوگیری از جمع شدن نمک ها در خاک ، بخصوص به مقدار زیاد آب (چهار یا پنج بار ظرف را دوباره پر کنید) هر ماه یا دو بار آبیاری کنید. این کار با قرار دادن گیاه در ظرفشویی یا بیرون بردن آن به راحتی انجام می شود.

تقویت گلهای خانگی و  آبیاری و خاک

کود و کنترل آفات

تقویت گلهای خانگی با استفاده از کود و مواد مغذی به گونه ای است که آبیاری مکرر مورد نیاز اکثر گیاهان خانگی مواد مغذی را از خاک خارج می کند و حشرات مانند شته، مقیاس و مگس سفید می توانند در داخل خانه مشکل ساز شوند. بطور مرتب از نظر علائم آفات حشرات گیاهان خانگی خود را بررسی کنید و در صورت لزوم درمان کنید.

افزایش رطوبت

گیاهان را از منافذ بخاری ، درهای ورودی و پنجره های درب دور نگه دارید. با قرار دادن گیاهان روی زیرگلدانی های لایه لایه با سنگریزه های کوچک و پر از آب، رطوبت را افزایش دهید. یا اگر آنها نور کافی دارند، آنها را در مناطق مرطوب مانند آشپزخانه یا حمام قرار دهید. غبارآلودگی گیاهان رطوبت هوا را به طور موقت افزایش می دهد و کمک چندانی نمی کند ، بعلاوه می تواند احتمال بیماریهای شاخ و برگ را افزایش دهد.

شاخ و برگها را تمیز نگه دارید

گرد و غباری که روی برگ های گیاهان خانگی جمع می شود ، جلوی نور و حشرات را می گیرد. برگها را با پاک کردن با حوله مرطوب تمیز کرده و یا در مناطق معتدل و زمستانی گیاهان را در فضای باز خارج کرده و از آن خارج کنید.

منبع

www.bmjahirulj.com