لامپ uv در ماشین ظرفشویی

لامپ ماشین ظرفشویی ماوراء بنفش و به طور کلی لامپ ماوراء بنفش که برای حفظ میکروب ماشین ظرفشویی شما طراحی شده است، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های این لامپ‌ها امکانات گسترده‌ای را برای این دستگاه فراهم می‌کند. در این مطلب، اطلاعات بیشتری را در رابطه با لامپ uv در ماشین ظرفشویی ارائه خواهیم داد و شما را با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آیا لامپ uv ماشین ظرفشویی واقعا به ضدعفونی کردن ظروف کمک می‌کند؟

پیش از آن که اطلاعاتی در مورد مزایای لامپ uv در ماشین ظرفشویی ارائه دهیم، بهتر است برخی از رایج‌ترین مشکلات ماشین‌های ظرفشویی را بررسی کنیم. با استفاده از ماشین‌های ظرفشویی امروزه مردم توانسته‌اند با راحتی بیشتری این ظرف‌ها را بشویند. با این وجود، اطمینان از تمیز بیرون آمدن ظروف یکی از مهمترین نگرانی‌هاست. در حالی که اکثر مردم بر این باورند که ماشین ظرفشویی به خوبی ظروف را تمیز می‌کند، تحقیقات نشان می‌دهند که اینطور نیست. چندین مطالعه نشان می‌دهند که ماشین ظرفشویی پس از سال‌ها استفاده می‌تواند قارچ‌ها و باکتری‌های خطرناکی را حفظ کند. این موضوع برای اکثر ماشین‌های ظرفشویی صادق است، حتی اگر از دمای بالا، مواد شوینده یا جت آب استفاده کنند، همچنان می‌توانند منبع آلودگی باشند که در نهایت می‌تواند منجر به عواقب دیگری شود. با توجه به این مشکل، اکثر شرکت‌ها یک روش خلاقانه جدید را برای مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌ها به عنوان راه‌حلی برای این برطرف کردن آن به وجود آورده‌اند: استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی.

آیا لامپ uv در ماشین ظرفشویی واقعا به ضدعفونی کردن ظروف کمک می‌کند؟

استفاده از لامپ uv ماشین ظرفشویی چه مزایایی دارد؟

از اشعه‌ی UV-C برای خنثی کردن باکتری‌های مضر استفاده می‌شود. ارگانیسم‌ها، کیست‌ها و پاتوژن‌هایی مانند ژیاردیا و سالمونلا که از نظر میکروبیولوژیکی ناایمن هستند، وقتی در معرض اشعه‌های فرابنفش قرار می‌گیرند، بی‌خطر می‌شوند. لامپ uv در ماشین ظرفشویی نیز برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی شما و ایمن نگه داشتن آن از باکتری‌ها، میکروب‌ها و بو ساخته شده است. به سادگی لامپ UV ماشین ظرفشویی را روی یک قفسه‌ی ظرفشویی بین دو بار ماشین ظرفشویی قرار دهید و پس از بسته شدن درب ماشین ظرفشویی، یک حسگر نور UV ضدعفونی کننده را فعال می‌کند. مطالعات ثابت کرده است که 62 درصد از ماشین‌های ظرفشویی خانگی آزمایش شده دارای کپک هستند.

این میکروارگانیسم‌ها و سایر میکروارگانیسم‌هایی که برای سلامتی شما مضر هستند از طریق ظروف استفاده شده وارد دستگاه می‌شوند. اگر ظروف به دلیل پر نشدن ماشین ظرفشویی بلافاصله پس از قرار دادن آن‌ها شسته نشوند، این میکروب‌های مضر می‌توانند تکثیر شوند. اکنون یک سلاح موثر برای مبارزه با این مشکل وجود دارد. لامپ uv در ماشین ظرفشویی میکروب‌ها را تا 99.9 درصد کاهش می‌دهد و شما را از بهداشت دائمی داخل ماشین ظرفشویی مطمئن می‌کند. وجود لامپ UV-C همچنین بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی را نیز از بین می‌برد.

استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی چه مزایایی دارد؟

در مورد لامپ uv در ماشین ظرفشویی بیشتر بدانید

لامپ های UV باید هر 12 ماه یک بار تعویض شوند. لامپ‌های UV تقریبا 9000 ساعت عمر می‌کنند. این بدان معناست که لامپ UV معمولی حدود 1 سال عمر می‌کند و اگر زیاد آن را روشن و خاموش کنید زودتر از کار می افتد. با این حال، بهتر است که یک لامپ اضافی در دسترس داشته باشید، چرا که پس از 9000 ساعت، دیگر عمل ضدعفونی توسط لامپ انجام نخواهد شد و دیگر از هرگونه محتوای ناامن میکروبیولوژیکی موجود در ماشین ظرفشویی محافظت نخواهید شد.

در رابطه با لامپ uv در ماشین ظرفشویی در نظر داشته باشید که UVC در 254 نانومتر (نانومتر) در برابر همه‌ی پاتوژن‌های غذایی، میکروبیوت‌های طبیعی، کپک‌ها و مخمرها موثر است، اما از آنجایی که میکروارگانیسم‌ها در اندازه و شکل متفاوت هستند، که بر جذب UV تاثیر می‌گذارد، زمان لازم برای کشتن هر گونه متفاوت است. استریلیزاسیون UV همچنین با شکستن اتصالات شیمیایی و تغییر ساختار DNA، RNA  و پروتئین‌ها عمل می‌کند و از تکثیر میکروارگانیسم ها جلوگیری می‌کند. هنگامی که یک میکروب قادر به تکثیر نباشد، مرده نامیده می شود، زیرا دیگر نمی‌تواند در یک میزبان تکثیر شود و بنابراین دیگر مسری نیست. برای این کار می‌توانید از ماشین‌های ظرفشویی مجهز به نور UV بهره‌مند شوید، زیرا قادر هستند تا 99.9 درصد میکروب‌های خطرناک را از بین ببرند و خیالتان را راحت کنند که هیچ میکروارگانیسمی نمی‌تواند ظروف شما را آلوده کند و سلامت شما را تهدید کند.

منبع

gleaminghome.com