نور مصنوعی برای گیاهان

چگونه می توان از نور مصنوعی برای گیاهان استفاده کرد ؟ برای ایجاد نور مصنوعی برای گیاهان باید به دنبال لامپ های طیف کامل با ترکیبی از طول موج های سرد و گرم نظیر  انواع لامپ ال ای دی باشید. اگر می خواهید گیاهان آپارتمانی را در فضای داخلی پرورش دهید، متوجه می شوید که در برخی از اتاق های خانه شما نور طبیعی کم است. نور خورشید تعادل کامل طول موج های لازم برای رشد و شکوفایی گیاه است ، اما شما همچنین می توانید از نور مصنوعی برای کمک به گیاهان خود استفاده کنید. در حقیقت، گیاهان شاخ و برگ کم نور می توانند در مطب های بدون پنجره با نور مصنوعی کافی رشد بسیار خوبی داشته باشند.

نور مصنوعی برای گیاهان

استفاده از نور مصنوعی برای گیاهان

نور طول موج آبی برای رشد شاخ و برگ و نور طول موج قرمز برای گلدهی و باردهی نور مصنوعی برای گیاهان استفاده کمی از طول موج های سبز دارند و آنها را به عقب منعکس می کنند، به همین دلیل برگها سبز به نظر می رسند. برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کمک به گیاهان خانگی در نور مصنوعی برای گیاهان ، لامپ های معمولی را با CFL جایگزین کنید. برای رشد جدی گیاهان داخل منزل و شروع بذر از گیاهان، به لوله های آویز دار نیاز دارید که درست روی گیاهان قرار گرفته اند. شما می توانید کیت های مخصوص نور مخصوص رشد که شامل وسایل و بازتابنده است را خریداری کنید، اما برای گیاهان معمولی خانگی می توانید از هر لامپ یا چراغ روشنایی استفاده کنید به شرط آنکه لامپ ها را با دقت انتخاب کنید و لامپ ها را در جایی قرار دهید که گیاهان شما بیشترین سود را ببرند.

استفاده از نور مصنوعی برای گیاهان

نحوه استفاده از نور مصنوعی برای گیاهان

چراغ های فلورسنت با فاصله اقتصادی ترین و آسان ترین انتخاب برای نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی است. آنها در لوله ها یا لامپ های جمع و جور (CFL) قرار می گیرند که به سوکت لامپ های معمولی پیچ می شوند و به اندازه کافی خنک هستند تا بتوانند به شاخ و برگ گیاه نزدیک شوند. لوله ها و لامپ های فلورسنت عمومی دارای طول موج های آبی بیشتری هستند، بنابراین به دنبال “طیف کامل” بگردید یا ترکیبی از لامپ های “خنک” و “گرم” را شامل شود. در صورت تردید ، محصولات “سفید خنک” را بخرید ، زیرا نور سفید شامل طیف کاملی از طول موج ها است. برای حداکثر اثر ، فلورسنت ها را در فاصله یک پا از شاخ و برگ گیاه قرار دهید.

چراغ های رشته ای گرمای زیادی بیرون می دهند و باید دورتر از شاخ و برگ گیاه قرار گیرند. لامپ های رشته ای دارای طول موج قرمز بیشتری هستند ، بنابراین می توان از آنها برای تکمیل نور فلورسنت و متعادل سازی طیف استفاده کرد ، خصوصاً اگر می خواهید گیاهان را به شکوفایی تشویق کنید. اگر می خواهید این دو را با هم مخلوط کنید ، سعی کنید از نسبت تقریباً یک سوم رشته ای و دو سوم فلورسنت وات استفاده کنید.
چراغ های LED نیز یک منبع نور مصنوعی با حرارت کم و کم مصرف نور مصنوعی برای گیاهان هستند. از آنجا که فناوری LED بسیار قابل تنظیم است ، هر لامپ متفاوت است ، بنابراین مطمئن شوید که لامپ های شما نور آبی و قرمز لازم برای گیاهان را تولید می کند. چراغ های رشد LED باغبانی فقط طول موج هایی را که گیاهان بیشترین استفاده را دارند تولید می کنند.

چراغ های هالوژن می توانند نور تمام طیف را نیز تأمین کنند ، اما مانند رشته ها گرمای زیادی را به خود اختصاص می دهند و نسبت به لامپهای کم مصرف انرژی کمتری دارند. چراغ های رشد باغبانی به طور کلی در لوله های لامپهای فلورسنت بسته بندی می شوند. آنها حاوی طیف کاملی از طول موج های مورد نیاز گیاهان شکوفه دار مانند بنفشه آفریقایی هستند. برخی از باغبانان آنها را هنگام شروع بذر یا تکثیر هیبریدها مفید می دانند، فلورسانتهای ساده با طیف کامل به همین ترتیب کار می کنند.
مراقب لامپ هایی باشید که به عنوان لامپ “گیاهی” برچسب گذاری شده اند، برخی لامپ ها به گونه ای طراحی شده اند که گیاهان شما را با سبزتر نشان دادن بهتر به نظر می رسانند ، اما در واقع لامپ های رشته ای رنگی هستند.

منبع

todayshomeowner.com