مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف

لومن چیست؟ اگر برای انتخاب لامپ های مختلف از جمله لامپ ال ای دی هنوز عادت دارید به وات فکر کنید، تنها نیستید. بسیاری از ما مفهوم لومن را به خوبی نمی دانیم. در این مقاله مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف و شار نوری آن ها را بررسی می کنیم. در اینجا چند راهنما برای کمک به شما در یادگیری روش جدید خرید لامپ وجود دارد. بعلاوه، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه لومن اندازه گیری می شود و راهی آسان برای ترجمه وات به لومن را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف

 

بررسی و مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف

برای مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف باید بدانیم لومن چیست؟ چه تفاوتی بین آن و وات وجود دارد؟ لومن اکنون راهی برای کشف میزان روشنایی لامپ روشن یا چراغ روشنایی LED است. تعریف لومن این است: “یک واحد شار نوری در سیستم بین المللی واحد، که برابر است با مقدار نوری که از یک زاویه جامد توسط یک منبع در همه جهات به طور مساوی تابش می کند.” لومن برابر است با روشنایی است مفهومی که وات نمی تواند بیان کند. نه اینکه وات بد باشد ، بلکه وات تنها میزان مصرف انرژی و نه میزان خروجی نور را اندازه گیری می کند. با استفاده از فناوری جدید و کم مصرف LED ، دیگر نمی توانیم به توان برای نشان دادن میزان روشن بودن لامپ اطمینان کنیم. در ادامه مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف را بررسی می کنیم.
CFL ها و LED ها بسیار کمتر از وات های رشته ای با روشنایی یکسان استفاده می کنند. به طور معمول ، شما یک لامپ استاندارد 75 واتی را با یک لامپ کم مصرف در حدود 1100 لومن جایگزین خواهید کرد. در قسمت پایین ، یک لامپ 40 واتی را با یک لامپ کم مصرف حدود 450 لومن جایگزین کنید. برای نشان دادن خروجی لومن و کمک به شما در انتخاب روشنایی مناسب برای نیازهای خود ، به استانداردهای جدید برچسب گذاری لامپ اعتماد کنید.
نحوه اندازه گیری لومن و مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف

بررسی و مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف

به چند لومن نیاز دارید ؟ از نمودار بالا استفاده کنید تا دقیقاً تعداد لومن ها را در وات تعیین کنید و بالعکس. این باید درک خوبی از روشنایی 120 لومن در مقابل وسیله 5000 لومن برای شما فراهم کند. علاوه بر این، می توانید از نمودار دمای رنگ برای انتخاب بهترین نور برای برنامه خود استفاده کنید.

چگونه برچسب لامپ جدید را بخوانم ؟

برای مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف باید موارد مختلفی را بررسی کنید. کلوین ، لومن ، وات تغییرات در مقررات و فن آوری های روشنایی به معنای وجود اصطلاحات جدید برای روشنایی است. به عنوان مثال ، اگرچه قبلاً برای یادگیری روشنایی یک لامپ به وات نگاه می کردیم ، اکنون این اطلاعات به صورت لومن ارائه می شوند. لامپ های جدید دارای برچسب Lighting Facts هستند که تمام جزئیات یک لامپ خاص (مانند برچسب تغذیه روی غذا) را به شما ارائه می دهد از جمله آن ها روشنایی است این مفهوم با لومن روی برچسب اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، 1100 لومن دارای روشنایی معادل یک لامپ 75 واتی است.
در برچسب های جدید لامپ، می توانید دمای رنگ لامپ ها را پیدا کنید ، اندازه گیری شده در مقیاس کلوین. رنگ های روشن گرمتر به دنبال LED و CFL با دمای رنگ نور در محدوده 2700K تا 3000K باشید. نور خالص سفید در حدود 4000K معلق است ، در حالی که دمای سردتر که نور روز را شبیه سازی می کند 5000K یا بالاتر است. وات را فراموش کنید … به دنبال لومن باشید

مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف کم مصرف

چگونه لامپ کم مصرف را انتخاب کنم ؟

اگر به دنبال مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف هستید باید بدانید چه لامپ هایی را باید جایگزین کنید. برای مثال اگر به دنبال زیبایی لامپ رشته ای هستید آن ها را با لامپ هالوژن تعویض کنید. لامپ های هالوژن زیر مجموعه لامپهای رشته ای هستند. آنها 25٪ کارآیی انرژی بیشتری نسبت به رشته های استاندارد دارند و می توانند تا سه برابر بیشتر دوام داشته باشند. همچنین ، مانند رشته های استاندارد، قابل نورگیری هستند و در اندازه ها، اشکال و رنگ های مختلف وجود دارند. مقایسه میزان نوردهی لامپهای مختلف از جمله هالوژن و رشته ای و هالوژن موجود و معادل های استاندارد رشته ای متوقف شده آنها به شرح زیر است: 29وات هالوژن = 40 وات رشته ای، 43 وات هالوژن = 60 وات رشته ای، هالوژن 53 وات = 75 وات رشته ای، هالوژن 72 وات = 100 وات رشته ای است.

قوانین جدید لامپ چیست؟

مشکل لامپ های رشته ای سنتی این است که فقط 10٪ از انرژی آنها به تولید نور می رسد. 90٪ دیگر آن گرما است – یعنی همان انرژی بلااستفاده (اساساً هدر رفته).خوشبختانه لامپ های کم مصرف (در درجه اول هالوژن ، فلورسنت فشرده ، LED) که اکنون در بازار وجود دارد ، در یک آرایه شگفت انگیز از اندازه ها ، رنگها و اشکال موجود هستند. و ، بله ، بسیاری وجود دارند که همان درخشش شگفت انگیز و گرم رشته ای را که ما شناختیم و دوست داریم ایجاد می کنند.

منبع

www.lumens.com