انواع چسب برق صنعتی

امروزه انواع لامپ های مختلف نظیر لامپ ال ای دی و انواع تجهیزات برقی نظیر چسب برق پیشرفت چشمگیری داشته اند.شاید شما فکر کنید که  که چسب برق فقط برای اتصالات برقی و کدگذاری رنگی استفاده می شود. اما انواع چسب برق صنعتی کاربردهای دیگری هم دارند. انواع چسب برق صنعتی موجود در بازار امروز بسیار متنوع است و عملکرد فوق العاده ای در ایجاد عایق الکتریکی، چسبندگی و مقاومت در برابر خوردگی  را دارند. در این مقاله رایج ترین انواع چسب برق صنعتی که برق کاران روزانه استفاده می کنند را با هم بررسی می کنیم.

انواع چسب برق صنعتی

جنس انواع چسب برق صنعتی

سه نوع اصلی از مواد برای ساخت انواع چسب برق صنعتی وجود دارد : لاستیک ، وینیل و ماستیک. نوارهای لاستیکی به طور کلی چسب نیستند و به عنوان یک مانع رطوبت موثر مورد استفاده قرار می گیرند و عایق الکتریکی بسیار خوبی ارائه می دهند. وینیل موثرترین و پرکاربردترین ماده در ساخت انواع چسب برق صنعتی است. آنها به طور معمول به عنوان لایه بیرونی عایق در بهره برداری الکتریکی استفاده می شوند زیرا ماندگاری بالایی دارند و بسیار انعطاف پذیر هستند. تطبیق پذیری  به آنها اجازه می دهد تا برای اهداف مهم مختلف مورد استفاده قرار گیرند. از ماستیک برای ساختن پدهای ماستیک استفاده می شود که بین لایه ها قرار گرفته و لایه دوم مونتاژ عایق را تشکیل می دهد. از عایق الکتریکی، محافظت در برابر سایش گرفته تا مقاومت در برابر خوردگی، نوارهای وینیل در گریدهای مختلف ارائه می شوند. نوارهای وینیل قابلیت انطباق زیادی دارند ، بسیار راحت باز می شوند و حتی در شدیدترین شرایط آب و هوایی چسبندگی خود را از دست نمی دهند

جنس انواع چسب برق صنعتی

انواع چسب برق صنعتی 3M

انواع چسب برق صنعتی رایج سه نوع M3 Super 33 ، 3M Super 35 و 3M Super 88 هستند. هر سه این نوارها نوارهای مارک 3M هستند و هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. جنس این نوع چسب برق از وینیل است. از کاربردهای رایج این انواع چسب برق صنعتی ایجاد علائم جداکننده اجتماعی : گزینه ای مقرون به صرفه برای ایجاد صف برای مناطق انتظار یا ایجاد خطوط در راهروها به روشی سریع ، آسان و کارآمد است. گزینه ای موثر برای انواع مارک های ایمنی و برنامه های کدگذاری رنگ است. این نوار الکتریکی برای اهداف عمومی برای کدگذاری رنگ سیم یا “مرحله بندی” سیمها و …  است. وینیل فوق العاده بادوام در برابر سایش معمولی مقاومت می کند، و پشت انعطاف پذیر دارای چسب پایه لاستیکی است که حتی به سطوح نامنظم متصل می شود.

چسب برق 3M Super 33

چسب حساس به فشار، رزین لاستیکی و پشتی PVC با دوام ، محافظت بسیار خوبی را ایجاد می کند. انواع چسب برق صنعتی3M super 33 در مقابل عناصر مقاوم است و از اشعه ماورا بنفش و رطوبت گرفته تا مواد قلیایی ، اسیدها و خوردگی. 3M Super 33 یک نوار عایق الکتریکی وینیل با کیفیت عالی است. این رایج ترین چسب در صنعت برق است. وظیفه اصلی آن عایق بندی برق برای همه اتصالات سیم و کابل تا 600 ولت و 220 درجه فارنهایت (105 درجه سانتیگراد) است از ویژگی های کلیدی عایق الکتریکی عالی برای کاربردهای 600 ولت است. این چسب فوق العاده سبک دارای چسب و پشتی الاستیک تهاجمی است که از ترکیب ساده و مقاوم در برابر آب حتی برای سطوح نامنظم اطمینان حاصل می کند.
انواع چسب برق صنعتی که چه در شرایط سرما و چه در گرما عملکرد درخشان دارد. دامنه عملیاتی ایده آل آن از 0ºF (-18ºC) تا 220ºF (105ºC) است. مقاومت زیادی در برابر سایش ، خوردگی ، اسیدها ، مواد قلیایی و رطوبت دارد. این برای هر دو استفاده داخلی و خارجی مناسب است. این واقعیت که با عایق دی الکتریک جامد سازگار است و برای اتصال قطعات تا 600 ولت ایده آل است. این می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای ارائه ژاکت محافظ برای کابل های ولتاژ بالا و مهار سیم تصادفی نیز هست.

چسب برق 3M Super 35

این نوع چسب برق از  انواع انواع چسب برق صنعتی است که ترکیبی از چسب رزین لاستیکی حساس به فشار و پشتی پی وی سی محافظت مکانیکی و الکتریکی بسیار خوبی ارائه می دهد. ضد شعله و بسیار مقاوم در برابر سایش ، رطوبت ، مواد قلیایی ، حلال ها و بسیاری از اسیدها. برای تمام نیازهای شناسایی شما کار می کند: سرب های موتور و سیستم های لوله کشی ، کدگذاری رنگ ، شناسایی مراحل و علامت گذاری مناطق ایمنی
انواع چسب برق صنعتی رنگی 3M Super 35 نواری با درجه الکتریکی است که برای شناسایی فاز و رنگ آمیزی لیدهای موتور استفاده می شود. نوار ضخیم 0.178 میلی متر دارای یک چسب لاستیکی حساس به فشار است و دارای آرایه ای از نه رنگ برای استفاده در برچسب گذاری و کدگذاری کابل برق است.
این نوار آب و هوایی عایق الکتریکی خوبی ارائه می دهد و در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم است. پیچیدن آن نسبتاً آسان است و به دور کابل ها یا سیم ها پیچیده می شود و با سطوح نامنظم مطابقت دارد.

چسب برق  3M Super 88

انواع چسب برق 3M Scotch Vinyl Electrical Tape Super 88 ، متناسب با تمام آب و هوا ، 3/4 در x 44 فوت ، ضخامت 8.5 میل ، … است. عایق الکتریکی اولیه برای تمام سیم ها ، کابل ها است. مناسب برای قطعه ها و برنامه های تا 600 ولت است. برای پوشش محافظ روی اتصالات کابل ولتاژ بالا ، تعمیرات و مهار سیم ها و کابل ها است.  انواع چسب برق صنعتی نوع Super 88 نوار الکتریکی درجه یک است. این چسب برق بسیار سبک دارای  ضخامت 0.2 میلی متر دارای پشتی پی وی سی الاستیک است و حتی در سخت ترین شرایط آب و هوایی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.
مقاومت زیادی در برابر سایش ، رطوبت ، مواد قلیایی ، اسیدها ، اشعه ماورا بنفش و خوردگی دارد. وزن آن حمل آن را آسان کرده و باز کردن آن بسیار آسان است و قابلیت انطباق با سطوح نامنظم را دارد.
برای عایق بندی اولیه سیم و اتصالات تا 600 ولت ایده آل است. همچنین می تواند برای عایق بندی اتصالات سیم ثابت با درجه حرارت 1000 ولت استفاده شود و همچنین می تواند کابل ها را مهار کند. بیشتر برق کاران ترجیح می دهند از این انواع چسب برق صنعتی در فضای باز استفاده کنند.

انتخاب انواع چسب برق

همه ما می دانیم که عایق بندی صحیح اجزای الکتریکی چقدر مهم است. این نه تنها یک اقدام ایمنی است بلکه تعاملات با عوامل خارجی مانند آب را نیز کاهش می دهد. انواع چسب برق صنعتی وقتی با جسمی که روی آن قرار گرفته مطابقت داشته باشد، بهترین عملکرد را دارد. بنابراین، وقتی چسب برق را به سیم ، تکه سیم یا هر چیز دیگری می زنید ، همانطور که می پیچیدید ، نوار را بکشید. انواع چسب برق صنعتی در این حالت بهتر می چسبد و از عایق محافظت بیشتری نسبت به زمانی که به صورت سست استفاده می شود ، محافظت می کند. انتخاب چسب برق مناسب برای یک کار خاص می تواند گیج کننده باشد، به خصوص اگر شما یک کارآموز جدید هستید. نوع نوار الکتریکی به هدفی که نوار برای آن خدمت می کند، شرایط استفاده از آن و میزان جریان الکتریکی برای عایق بندی آن بستگی دارد.

منبع

electricianapprenticehq.com