ال ای دی چیست

با گسترش علم و فناوری صنعت روشنایی نیز  گسترده شد. امروزه انواع لامپ ال ای دی جدیدترین دست آورد این حوزه است. در این مقاله قصد داریم به پرسش ال ای دی چیست پاسخ دهیم و بدانیم که تفاوت های لامپ کم مصرف، هالوژن، لامپ های رشته ای با ال ای دی چیست ؟

ال ای دی چیست

لامپ ال ای دی چیست ؟

ال ای دی چیست ؟ لامپ های ال ای دی به عنوان آینده روشنایی منزل مورد استقبال قرار گرفته اند، زیرا انرژی بسیار کمی مصرف می کنند. سازندگان لامپ ال ای دی، ادعا می کنند که مدت زمان زیادی دوام می آورند و برخلاف لامپ های کم مصرف معمولی، به محض اتصال برق بلافاصله روشن می شوند. LED های اولیه با قیمت های بالا و میزان نسبتاً کم نور تولید محدود می شدند، اما این فناوری در سال های اخیر به سرعت پیشرفت کرده است و اکنون می توانید لامپ های LED روشن و کارآمد تهیه کنید که جایگزین لامپ های 100 وات سبک قدیمی شده و دقیقاً مانند یک لامپ سنتی به نظر می رسند.

لامپ ال ای دی چیست ؟

نحوه کار لامپ ال ای دی چیست ؟

اما نحوه کار لامپ ال ای دی چیست ؟ لامپ های LED از نظر روش تولید نور با لامپ های رشته ای سنتی متفاوت هستند. در حالی که لامپ های رشته ای به سبک قدیمی از طریق یک رشته سیم نازک جریان الکتریکی عبور می دادند. لامپ ال ای دی چیست ؟ ال ای دی ها با استفاده از یک نیمه هادی تولید نور می کنند که با عبور جریان الکتریکی از آن، نور تولید می شود، سپس این ماده توسط پوشش فسفر داخل لامپ جذب شده و باعث درخشش آن می شود.

مزیت های لامپ ال ای دی

مهمترین ویژگی لامپ ال ای دی چیست ؟ ال ای دی ها گرانترین نوع لامپ هستند که در مغازه ها مشاهده خواهید کرد، اما نسبت به انواع دیگر لامپ ها مزایایی دارند. LED ها کم مصرف ترین لامپ ها هستند. آنها 90٪ انرژی کمتری نسبت به رشته های سنتی مصرف می کنند و گاهی اوقات می توانند فقط در عرض چند ماه هزینه خود را از طریق صرفه جویی در مصرف انرژی پرداخت کنند. بنابراین اگرچه هزینه پیش پرداخت ممکن است زیاد باشد ، اما تفاوت در قبض های انرژی سالانه خود را مشاهده خواهید کرد. در مقابل ، لامپهای کم مصرف فلورسنت (CFL) 60٪ -80٪ انرژی کمتری نسبت به رشته های لامپ مصرف می کنند ، در حالی که هالوژن ها 20-30٪ کمتر استفاده می کنند. میزان طول عمر لامپ ال ای دی چیست ؟ هنگامی که کلید برق را می زنید ، Led ها تقریباً بلافاصله روشن می شوند، بنابراین مجبور نیستید هنگام روشن شدن نور کم را تحمل کنید. آزمایش های ما نشان داده است که لامپ های LED و هالوژن در دمای پایین خوب عمل می کنند در حالی که CFL ها چنین نیستند.

نحوه کار لامپ ال ای دی چیست ؟

نقاط ضعف لامپ های LED چیست؟

نقاط ضعف لامپ ال ای دی چیست ؟ بازار LED در حال حاضر یک بازار خودتنظیم است ، بنابراین نشان CE در لامپ لزوماً به این معنی نیست که تمام بررسی های کیفی مورد نیاز را انجام داده است. کیفیت لامپ های LED می تواند متفاوت باشد.. بعضی از افراد کیفیت نوری را که لامپ های LED می دهند دوست ندارند، زیرا بعضی از آنها می توانند نور مایل به آبی خنک تری تولید کنند. بهترین LED ها از لامپ های رشته ای قدیمی شما قابل تشخیص نیستند و می توانند نور گرم خوبی تولید کنند. مواردی را شنیده ایم که تعداد کمی لامپ LED می تواند در سیگنال های رادیویی DAB تداخل ایجاد کند
برای اینکه بتوانید چراغ های LED را کم نور کنید ممکن است نیاز به ارتقا به دیمری داشته باشید که بارهای کم برق را تشخیص می دهد. روی بسته بندی باید نوشته شود که آیا LED ها قابل تنظیم هستند. LED ها برای ارائه رنگ نمی توانند با لامپ های هالوژن یا رشته ای مطابقت داشته باشند. شاخص CRI یا Color Rendering Index ، که اندازه گیری میزان آشکارسازی دقیق رنگهای مختلف توسط یک منبع نور است. سازگاری رنگ و خروجی نور – ایجاد یک ظاهر ثابت در خانه با LED بسیار پیچیده تر است، به خصوص اگر مارک ها و انواع LED را با هم مخلوط کنید ، زیرا دمای رنگ و CRI می تواند بیشتر از لامپ های سنتی باشد.
این لامپ ها کم مصرف ترین هستند، ماندگاری بالایی دارند و به محض زدن سوئیچ نور، روشن می شوند LED ها کارآمدترین نوع لامپ هستند، نور فوری می دهند، در دمای پایین کار می کنند

منبع

www.ledsmagazine.com