انواع لامپ فیلامنتی

با ورود لامپ ال ای دی این لامپ ها ظاهر زیبایی نداشتند اما با افزایش محبوبیت LED ها به دلیل صرفه جویی در انرژی، طراحی آنها نیز بسیار بهبود یافته است. اکنون تشخیص بین انواع لامپ‌ فیلامنتی و یک لامپ رشته ای سخت است. در حقیقت، LED ها , انواع لامپ‌ فیلامنتی تا 90٪ انرژی کمتری نسبت به لامپ های فلورسنت مصرف می کنند شما هر ساله می توانید مقدار زیادی در قبض خود صرفه جویی می کنید.

انواع لامپ فیلامنتی

نحوه کار انواع لامپ فیلامنتی

لامپ های LED معمولی از تعداد کمی تراشه LED با شدت بالا ساخته شده اند که در یک محفظه با نوری مناسب نصب شده و نور را به الگوی مورد نظر پخش می کنند. LED ها به گرما بسیار حساس هستند و نوع LED های با قدرت بالا که در داخل لامپ های LED معمولی یافت می شود ، مقدار زیادی از آن را تولید می کند. گرماگیرهای بزرگ فلزی برای هدایت گرما به دور از LED ها و پخش آن در محیط اطراف مورد نیاز است.
اولین لامپ های LED به منظور توزیع نور تراشه های ال ای دی به شکل معقول ، و در عین حال خنک نگه داشتن آنها از طریق استفاده از مخازن حرارتی بزرگ ، ظاهری “آینده نگرانه” به خود گرفتند.
همانطور که فن آوری و تکنیک های تولید پیشرفت کرده اند ، کوچک شدن مخزن گرم برای تولید لامپ هایی که به طور فزاینده ای بیشتر به شبیه سازی یک لامپ رشته ای مات قدیمی تبدیل می شوند ، امکان پذیر شده است. انواع لامپ‌ فیلامنتی که از نوری مانند لوله های نوری استفاده می کنند که سعی دارند از لامپ روشن لامپ استفاده کنند. به طور کلی ، بازده در محدوده 70-90 لومن / وات برای انواع لامپ‌ فیلامنتی رایج شده است.

نحوه کار انواع لامپ فیلامنتی

تفاوت و شباهت های لامپ های رشته ای و فیلامنتی

انواع لامپ‌ فیلامنتی تقریباً کاملاً شبیه لامپهای رشته ای به نظر می رسند. یک لامپ شیشه ای که داخل آن یک برج شیشه ای کوچک قرار دارد ، با بازوهای کوچک فلزی یک سری “رشته” را نگه داشته است که بسیار روشن می شوند. غیر از این واقعیت که “رشته ها” هنگام خاموش شدن لامپ زرد به نظر می رسید ، هیچ نشانه خارجی از LED بودن آنها وجود ندارد
فروشندگان انواع لامپ‌ فیلامنتی ادعاهای عملکرد شگفت انگیزی را مطرح کردند: طول عمر 25000 تا 50،000 ساعت ، شاخص ارائه رنگ بالاتر از 80 و بازدهی برجسته نزدیک 120 lm / W. انواع لامپ‌ فیلامنتی تقریباً جدید در بازار بودند ، تقریباً در اوایل سال 2013 به بازار اروپا وارد شدند.

 

تفاوت انواع لامپ فیلامنتی و رشته ای

ساختار بی نظیر انواع لامپ فیلامنتی

دو مشخصه وجود دارد که انواع لامپ‌ فیلامنتی را تعریف می کند: ساختارهای LED رشته ای مانند رمان ، و استفاده از یک گاز رسانای گرما مانند هلیوم برای اجازه دادن به اینکه خود لامپ شیشه ای به عنوان یک مخزن گرما عمل می کند.
این رشته ها به طور معمول حدود یک اینچ طول دارند و با اتصال ده هاLED کوچک و کم توان به صورت سری در بستر رسانای حرارتی ایجاد می شوند. این امر از طریق فرآیندی به نام Chip On Glass (COG) به دست می آید، مشابه روشی که پنل های LCD در تلویزیون ها یا تلفن های هوشمند پیدا می کنند. به طور معمول ، این تراشه های ریز بر روی نواری از یاقوت کبود، سرامیک ، شیشه یا فلز نصب می شوند. بستر ایده آل برای هدایت نور در همه جهات بسیار رسانای حرارتی و شفاف است. یاقوت کبود شفاف ، رسانای حرارتی و گران است. شیشه از نظر حرارتی رسانایی کمتری دارد اما ارزان است. بسترهای فلزی ارزان و رسانای حرارتی هستند ، اما خیلی شفاف نیستند.
در انواع لامپ‌ فیلامنتی رشته های LED پس از اتصال سری به یکدیگر و اتصال آنها به یک لایه، در یک سیلیکون آغشته به فسفر قرار می گیرند. فسفر مورد استفاده در LED های سفید یک رنگ زرد مشخص است. فرمول بندی های مختلف فسفر ویژگی های متمایز رنگ را به نور می بخشد (به عنوان مثال سفید سرد ، سفید گرم و غیره). برخی از رشته ها حاوی تعداد کمی LED قرمز برای بهبود ارائه رنگ هستند
هر LED جداگانه در یک رشته کوچک و کم مصرف است و فقط 10 A میلی آمپر جریان دارد. این خیلی کم است. برای مقایسه ، LED های معمول 5 میلی متری بسته بندی شده مانند آنهایی که به عنوان چراغ های نشانگر در گجت های الکترونیکی استفاده می شوند ، معمولاً 20 میلی آمپر درجه بندی می شوند. یک رشته کامل متشکل از 28 عدد از این LED های کوچک تقریباً 0.8 وات ترسیم می کند. به طور کلی ، هر رشته هنگام ساخت لامپ 1 وات در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر ، در انواع لامپ‌ فیلامنتی یک لامپ 2 واتی از دو رشته ، یک لامپ 4 واتی چهار رشته ، یک لامپ 8 واتی هشت و غیره استفاده خواهد کرد. با راندمان معمول 120 lm / w ، هر رشته حدود 0.5 وات گرما را در گاز اطراف پراکنده می کند. هر LED درون یک رشته کمتر از 0.02 وات گرما تولید می کند. دمای بالاتر از 120 درجه سانتیگراد به LED ها آسیب می رساند

ساختار بی نظیر انواع لامپ فیلامنتی

کاربرد لامپ های فیلامنتی

انواع لامپ فیلامنتی با ویژگی های مختفی که دارند می توانند در مکان های مختلف برای کاربردهای مختلف بخصوص زیبایی مورد استفاده قرار گیرند

اتاق های پذیرایی

چه مکان بهتری برای نمایش مجموعه خیره کننده از انواع لامپ‌ فیلامنتی جدید از دور میز ناهار خوری برای دیدن مهمانان و خانواده وجود دارد؟ انواع لامپ‌ فیلامنتی شکل قطره را انتخاب کنید که وقتی از آویز باز با روکش برنز صنعتی معلق می شوند، فوق العاده به نظر می رسند

اتاق های نشیمن

یکی از بهترین مزایا در مورد انواع لامپ‌ فیلامنتی این است که آنها می توانند رنگ های معروف و گرم قبلی را نیز از نو بسازند. انواع لامپ‌ فیلامنتی دمای رنگی “بسیار گرم سفید” ایجاد می کند که فضای دنجی را ایجاد می کند. آنها همچنین بسیار متنوع هستند و می توانند در لامپ ها و اتصالات نور دیواری قرار بگیرند تا محیطی خوشایند ایجاد کنند.

کافه ها و رستوران ها

انواع لامپ‌ فیلامنتی در کافه ها و رستوران ها به طور فزاینده ای محبوب می شوند و انواع لامپ‌ فیلامنتی جذاب هستند، به اشکال مختلف در دسترس هستند و بسیار مد هستند. به طور کلی، انواع لامپ‌ فیلامنتیLED 40٪ کارآمدتر و 20٪ هزینه بیشتری نسبت به لامپ های LED معمولی موجود در این مطالعه داشتند.

منبع

ledhut.co.uk