ساخت لامپ ال ای دی

پس از تلاش‌های فراوان برای انجام انواع تبدیل LED، یک راه‌حل ساده و کارآمد برای ساخت لامپ ال ای دی معرفی خواهیم کرد. البته، ساخت لامپ ال ای دی به صبر و زمان زیاد نیاز دارد. این آموزش در مورد تبدیل لامپ‌های هالوژن معمولی به لامپ‌های LED است که در عین حال قابلیت استفاده‌ی کامل را به عنوان لامپ‌های 12 ولتی حفظ می‌کند و می‌تواند در کاربردهای مختلف از جمله نورپردازی داخلی یا مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه روش ساخت لامپ‌ ال ای دی را آموزش خواهیم داد.

ساخت لامپ ال ای دی

مراحل ساخت لامپ ال ای دی

برای ساخت لامپ ال ای دی ، نوک پیچ گوشتی را روی روکش سفید بپیچانید تا به صورت پودر ریز خرد شود. این کار را با ملایمت و حوصله انجام دهید تا لامپ به راحتی می‌شکند. یک چکش بردارید و بعد از اینکه سیمان سفید را بیرون آوردید، لامپ را رو به پایین روی یک سطح صاف قرار دهید. دو پین را با چکش به راحتی اما محکم بزنید. لامپ داخل باید روی میز بیفتد و رفلکتور خالی بماند. مقداری سیمان سفید باقی می‌ماند که اشکالی ندارد و چندان مهم نیست، حتی ممکن است بعدا در فرایند ساخت لامپ ال ای دی مفید باشد.

مراحل ساخت لامپ ال ای دی

دیسک نگهدارنده‌ی خود را بسازید

در این مرحله از ساخت لامپ ال ای دی، شما به یک الگو نیاز دارید. اندازه‌ی دیسک به led شما بستگی دارد. قالب را روی کاغذ چاپ کنید و با قیچی برش دهید. آن را روی ورق آلومینیومی قرار دهید و روی سطح آن را با چسب سبک بچسبانید. این برای برش صحیح دیسک مفید خواهد بود.
ورق آلومینیوم را بردارید و سوراخ‌ها را با استفاده از پانج سوراخ کنید. در حالی که آن را وارونه نگه دارید، قالب را به همراه دیسک آلومینیومی که روی آن چسبانده‌اید، داخل آن قرار دهید. پس از تراز کردن دایره‌ها در سوراخ برش، سوراخ‌ها را برش دهید. ورق آلومینیومی همزمان به عنوان بازتابنده‌ی نور و نگهدارنده‌ی LED‌ها عمل می‌کند، بنابراین مراقب باشید که آن را خم نکنید. پس از برش سوراخ‌ها، زمان آن است که ببینیم led‌ها چگونه باید وصل شوند.

بررسی و ساخت لامپ ال ای دی

 مونتاژ صفحه‌ی LED

در این مرحله از ساخت لامپ ال ای دی، دیسک آلومینیومی را در یک دستگاه نگهدارنده قرار دهید.led ها را با پایه‌های بالا و در سوراخ‌ها قرار دهید. یک قطره‌ی کوچک چسب را روی هر حاشیه‌ی led بریزید و به چینش بقیه ادامه دهید. مراقب باشید که به طور تصادفی چسب روی پایه‌های LED نریزد. بعد از اینکه همه‌ی ال ای دی‌ها قرار گرفتند و چسبانده شدند، دور هر ال ای دی چسب بزنید تا محکم شوند.
در ادامه‌ی فراید ساخت لامپ ال ای دی ، یک ناخن‌گیر بردارید و پایه‌های LED را برش دهید. می‌توانید آن را با یک مولتی متر تنظیم شده روی دیود بررسی کنید. پس از لحیم کاری یک رشته، پایه های انتهایی را در طول‌های مختلف نگه دارید تا انتهای + و – به راحتی مشخص شود. ناخن‌گیر را بردارید و پایه‌های LED را ببرید و به پای بعدی خم کنید. + می‌رود به – و به همین ترتیب تا زمانی که یک رشته از چهار را کامل کنید. سپس یک رشته‌ی جدید را شروع کنید.
زمان لحیم کردن مقاومت‌ها فرا رسیده است. ابتدا پایه‌های بلندتر را به سمت یکدیگر خم کرده و لحیم کنید تا همه‌ی پایه‌های + به هم متصل شوند. این کار باید روی سایر اتصالات و با حفظ فاصله انجام شود تا از اتصال کوتاه جلوگیری شود. مقاومت ها باید به صورت عمودی به پاها لحیم شوند. اکنون پایه‌های مقاومت را به یکدیگر لحیم کنید.
حالا لامپ خالی را بردارید و دیسک LED را داخل آن قرار دهید. ال ای دی‌ها را فشار دهید تا دیسک با بازتابنده‌ی داخلی تماس پیدا کند. سپس آن را با چسب بچسبانید و پس از سفت شدن، از یک نشانگر دائمی برای نوشتن پایه‌های + و – و همچنین ولتاژ مورد استفاده روی پایه استفاده کنید. حالا پاها را طوری برش دهید که با پایه‌های لامپ اصلی مطابقت داشته باشد و طول آن برابر باشد. کار تمام است! اکنون کافی است لامپ ال ای دی را که ساخته‌اید، امتحان کنید.

منبع

www.instructables.com