لامپ رشد گیاه متال یا سدیم

با توجه به اهمیت کشاورزی در زندگی روزمره تمامی افراد می توان تجهیزات مختلفی را برای بالابردن کیفیت محصولات مورد استفاده قرار داد. هنگام بررسی قیمت لامپ رشد گیاه و خرید آن باید مواردی را بررسی کنیم. به دلیل اینکه افراد مختلف در خانه های خود از گل های متنوع و محصولات گوناگون استفاده می کنند رسیدگی به آن ها نیز مهم می باشد. نور را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین نیاز های گیاهان معرفی کرد. لامپ رشد گیاه متال یا سدیم انتخاب هایی هستند که می توان از آن ها برای گیاهان گوناگون استفاده کرد. گیاهان مختلف برای رشد خود نیازمند نور های مختلف هستند.
نور خورشید تمامی طیف های مورد نیاز گیاهان را در خود دارد. لامپ های رشد گیاه گازی را می توان به عنوان یکی از بهترین مدل های موجود معرفی کرد. لامپ رشد گیاه متال یا سدیم را می توان به عنوان معروف ترین لامپ های گازی معرفی کرد. در انتخاب این محصولات می توانید با توجه به نوع گیاه خود لامپ رشد گیاه متال یا سدیم را انتخاب کرد. هر دو لامپ رشد گیاه متال یا سدیم را می توان در دوره های خاصی برای پرورش گیاه استفاده می شوند.

https://nooresram.com/product-category/spacial-lamps/growing-lamp/

کدام لامپ رشد گیاه متال یا سدیم را انتخاب کنیم ؟

لامپ های رشد گیاه متال هالید بیشتر برای رشد سبزیجات مختلف مناسب می باشد. لامپ رشد گیاه سدیم برای دوره گلدهی مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از لامپ های رشد گیاه متال یا سدیم به طور جداگانه استفاده کرد. استفاده از رشد گیاه متال یا سدیم به صورت همزمان می تواند مزایای بسیار بیشتر برای گیاهان شما داشته باشد. ترکیب این دو نوع می تواند در رشد گیاه تاثیر بیشتر و سریع تری را داشته باشد. اگر تنها مجبور به انتخابی کی از لامپ های رشد گیاه متال یا سدیم هستید بهتر است که با توجه به گیاه مد نظر خود این محصولات را انتخاب کنید. برا آشنایی بیشتر شما با این وسایل در ادامه به تفاوت های موجود در لامپ رشد گیاه متال یا سدیم خواهیم پرداخت.

لامپ رشد گیاه متال یا سدیم در گلخانه ها

روشنایی موجود در بخار سدیم که از لامپ های گازی است اکثرا با یک نور خروجی به شکل قرمز¬-نارنجی همراه است. لامپ رشد گیاه متال یا سدیم ممکن است در موارد دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرند. اگر لامپ گازی را مشاهده کردید که دارای یک نور قرمز – نارنجی بود بدون شک یک لامپ بخار سدیم می باشد. می توان این لامپ ها را در مصارف عمومی تر نیز مشاهده کرد. به دلیل اینکه ای محصول نور بسیار قوی را از خود ساطع می کند می توان از این محصول در مصارفی همچون چراغ های خیابانی نیز استفاده کرد. این محصولات از لامپ های مهتابی معمولی بسیار پرنور تر می باشند.
رشد گیاه متال یا سدیم را می توان برای کاربرد های عمومی تر نیز مورد استفاده قرار داد. باید دقت کرد که لامپ های بخار سدیم با کیفیت بالا به صورت خاص برای رشد گیاهان استفاده می شوند. شاید بتوان دو عامل را برای برتری لامپ های رشد گیاه سدیم بیان کرد. این محصولات رنگ نور بسیار خوبی را برای گیاهان ایجاد می کنند. نور این لامپ ها شباهت بالاتری را با نور خورشید دارا می باشد. یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب این محصول را میتوان میزان نوردهی آن ها بیان کرد. لامپ رشد گیاه بخار سدیم به صورت کلی می تواند در حدود 25 تا 45 درصد نور بیشتری را پخش کند.
برای زمان گلدهی گیاهان می توان از این محصولات استفاده کرد. در استفاده از لامپ رشد گیاه متال یا سدیم باید به این نکته توجه داشته باشید که عمر مفید این محصولات بسیار مهم می باشد. در استفاده از این محصولات باید توجه داشته باشید که قبل از سوختن، این لامپ ها باید تعویض گردند. به طور معمول این لامپ ها را باید بعد از 12 تا 18 ماه استفاده مداوم تعویض نمایید. این محصولات بعد از مدت زمانی خاص خواص کاربردی خود را از دست می دهند.

لامپ رشد گیاه متال یا سدیم در گلخانه ها

ایجاد نور های مفید برای رشد گیاهان مختلف

لامپ رشد گیاه متال یا سدیم را می توان در دو نوع بسیار کاربردی مورد استفاده قرار داد. این دو نوع از لامپ در دسترس پرورش دهندگان به صورت گسترده قرار دارد. در ساختار لامپ های متال هالید می توان تنوع رنگی بسیار بالاتری را مشاهده نمود. با توجه به این تنوع رنگ می توان طرفداران بیشتری را برای این محصولات در نظر گرفت. تنوع در متال هالید ها بالاتر می باشد اما باید توجه داشته باشد که میزان نوردهی لامپ های سدیمی بیشتر می باشد. هر یک از این محصولات را می توان برای موارد و گیاهان مختلف مورد استفاده قرار داد. می توان به صورت ترکیبی نیز از این محصولات در موارد مختلف استفاده کرد. استفاده ترکیبی می تواند بازدهی بالاتری را برای پرورش دهندگان داشته باشد.

منبع

www.gardeners.com