لامپ یو وی خزندگان

خزندگان از جمله ایگوانا به گرما و نور زیادی نیاز دارند. برای نگه داری انواع خزندگان باید به اندازه کافی UVA و همچنین UVB را برای آن ها تامین کنیم. این میزان را می توانیم از طریق لامپ ماوراء بنفش  مراقبت کنندگان از خزندگان از جمله ایگوانا باید همیشه نگاهی عمیق به اهمیت نور UVB برای اهداف گرما و نور داشته باشند. مهم نیست که رنگ ایگوانا، ایگوانای آبی باشد یا ایگوانای کرگدنی، اشعه UVB برای خزندگان بسیار مهم است. لامپ یو وی خزندگان این نیاز را می تواند برای آن ها تامین کند. هر خزنده محدوده ایده آلی برای نور UV دارد. شما باید اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی این نور را دریافت می کنند. در اینجا نکاتی در مورد نیاز روشنایی برخی از محبوب ترین حیوانات خانگی خزنده را با هم بررسی می کنیم
یکی از موارد ضروری مراقبت از حیوان خانگی خزنده اطمینان از وجود نور کافی آن است. در طبیعت، خزندگان چرخه های خواب و بیداری را دنبال می کنند که دقیقاً همان چیزی را که از خورشید نیاز دارند دریاف می کنند. با این حال، هنگامی که آنها در اسارت زندگی می کنند (مانند تراریوم در خانه شما) ، روزانه نور آفتاب کافی برای گرم و سالم ماندن ندارند. و اینجاست که لامپ یو وی خزندگان وارد می شود. اما خزنده شما واقعاً به چه میزان نور UV بنفش نیاز دارد؟ پاسخ کوتاه این است که بسته به نوع آن متفاوت است. برای آگاهی از نیازهای نور محبوب ترین حیوانات اهلی خزنده ، ادامه مطلب را بخوانید.

لامپ یو وی خزندگان

لامپ یو وی خزندگان برای جذب ویتامین 3D

اشعه لامپ یو وی خزندگان کمک می کند تا ویتامین D3 را که برای کمک به سوخت و ساز کلسیم در رژیم غذایی کودک جدید ایگوانا شما لازم است را برای آن ها تامین کند. هیچ خزنده ای نمی تواند ویتامین D3 را خود پردازش کند، بنابراین به یک لامپ UVB قوی برای کمک به بدن آنها برای تولید و متابولیسم ویتامین D3 نیاز است. بدون منبع UVB و ویتامین D3، قادر به پردازش مناسب کلسیم نخواهد بود. اگر روشنایی صحیحی ارائه ندهید، ایگوانای شما ممکن است به بیماری متابولیک استخوان دچار شود که اغلب منجر به مرگ آن ها می شود و به دلیل کمبود نور مناسب رخ می دهد. لامپ یو وی خزندگان یکی از مهمترین ملزومات مراقبت از ایگوانا است
نور UVB به خزندگان کمک می کند تا ویتامین D تولید کنند. اکثر خزندگان به پودر کلسیم که روی مواد غذایی آنها زده می شود نیاز دارند، اما بدون نور UVB برای کمک به آنها در تولید ویتامین D، کلسیم به خوبی جذب نمی شود. برای سالم ماندن خزندگان شما به هر دو نوع نور UV نیاز دارید.

لامپ یو وی خزندگان برای جذب ویتامین 3D

ضرورت لامپ یو وی خزندگان

نور UV دو نوع اصلی دارد – UVA و UVB. خزنده شما به کدام نوع نیاز دارد؟ برای اکثر خزندگان جواب هر دو است. و لامپ های معمولی نمی توانند هریک از اینها را تأمین کنند. به همین دلیل شما برای تراریوم خزنده خود به نورپردازی خاصی نیاز دارید. خزندگان قادر به دیدن قسمتهایی از طیف نوری هستند که انسان قادر به دیدن آنها نیست. آنها در چشم گیرنده های رنگی دارند که نور ماورا بنفش را می گیرد. به طور خاص، نور UVA به آنها این امکان را می دهد تا چیزهای معمول یک خزنده را ببینند. این بدان معناست که یک لامپ تأمین کننده اشعه ماورا بنفش (UVA) برای خزندگان شما برای دیدن مواد غذایی مناسب یا جفت قفس لازم است. تأمین نور UVA کافی در زمانهای مناسب روز باعث می شود خزنده شما رفتار طبیعی تری نسبت به گونه های خود داشته باشد ، از جمله هضم مناسب ، چرخه های تولید مثل ، رفتارهای اجتماعی و سطح فعالیت.

ضرورت لامپ یو وی خزندگان

انواع خزندگان نیازمند نور یو وی

ایگوانا به دو منبع نور جداگانه احتیاج دارد ، یکی برای تأمین گرما و نور UVA و دیگری برای تأمین نور UVB. ایگوانا به بیشترین مقدار UVB از همه حیوانات خانگی خزنده احتیاج دارند.
آفتاب پرست – همچنین به نورهای حرارتی / UVA و UVB جداگانه نیاز دارد. بر خلاف گونه های آفتاب پرست که در کف جنگل های بارانی زندگی می کنند ، آفتاب پرست به مقادیرزیادی از قرار گرفتن در معرض UVB احتیاج دارد
ایگوانای سبز – برای حرارت / UVA و UVB به لامپ های جداگانه نیاز دارد. از آنجا که ایگواناهای سبز خزندگان بزرگتری هستند که به محفظه های بزرگ احتیاج دارند ، شما احتمالاً به دو لامپ UVB نیاز خواهید داشت که یک منطقه بزرگ را پوشش دهند
مارها – فقط به یک منبع نور نیاز دارند که گرما و UVA را تأمین کند. بیشتر مارها به نور UVB جداگانه نیاز ندارند.
پایتون – فقط به روشنایی گرما / UVA نیاز دارد.

خرید لامپ UVB مناسب با ایگوانای حیوان خانگی

هنگام خرید لامپ UVB مراقب باشید. بسیاری از تولیدکنندگان لامپهای خود را به عنوان “طیف کامل” تبلیغ می کنند حتی اگر UVB تولید نکنند. مطمئن شوید که نوع لامپ یو وی خزندگان که خریداری کرده اید حتما اشعه یو وی بی تولید کند. در لامپ باید ذکر شود که حداقل 5٪ UVB تولید می کند. بسته بندی را با دقت بخوانید لامپ یو وی خزندگان مهتابی به اندازه کافی UVB ساطع نمی کنند. چراغ های رشد ، چراغ های ساخته شده برای آکواریوم و چراغ های گیاهی منبع مناسبی برای تولید UVB نیستند .
مراقب باشید نور UVB را مسدود نکنید
توجه داشته باشید که UVB می تواند توسط بسیاری از موارد رقیق یا مسدود شود. اشعه UVB نمی تواند از شیشه عبور کند و در صورت عبور، میزان خروجی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همین مورد در مورد پلاستیک و پلکسی گلاس اعمال می شود. اطمینان حاصل کنید که خزنده شما اشعه یو وی را مستقیم دریافت کند بدون اینکه چیزی مانع آن شود. وجود صفحات می تواند اشعه UVB را مسدود یا فیلتر کنند.
هنگام انتخاب حیوان خانگی عجیب و غریب ، همیشه باید ابتدا تحقیق خود را انجام دهید تا مطمئن شوید به درستی می توانید از او مراقبت کنید. اولین قدم خوب این است که با مردم در فروشگاه حیوانات خانگی عجیب و غریب محلی خود صحبت کنید. آنها هر روز گونه های مختلف خزنده را اداره و مراقبت می کنند.

منبع

www.tortoisetown.com