طریقه نصب پروژکتور ال ای دی

امروزه استفاده از لامپ ال ای دی فراگیر شده است.طریقه نصب پروژکتور ال ای دی بسته به نوع پروژکتور و محل نصب آن ممکن است تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. پروژکتورها شدت نور مناسبی دارند و در انواع جدید آنها با مصرف انرژی بسیار کمتری شدت نور بالایی را ارائه می‌دهند. ازاین‌رو برای کاربردهای مختلف مانند روشنایی خیابان‌ها، روشنایی محیط‌های صنعتی، سالن‌های تئاتر و عکس‌برداری، بنرهای تبلیغاتی، تزئینات سردر فروشگاه‌ها و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه استفاده بهینه از این چراغ‌ها داشته باشید، باید طریقه نصب پروژکتور ال ای دی را به‌صورت اصولی بدانید. در این مقاله نکات نصب پروژکتور را بررسی قرار می‌دهیم و مراحل انجام این کار را عنوان می‌کنیم.

طریقه نصب پروژکتور ال ای دی

بررسی طریقه نصب پروژکتور ال ای دی

 

با توجه به کاربردی که پروژکتور دارد، ممکن است بالای پشت‌بام برای نورپردازی باغ و ویلاها، روی دیوار برای تأمین نور محیط، روی پایه‌های نگهدارنده در زیر بنرهای تبلیغاتی، دادن جلوه ویژه به سردر فروشگاه‌ها و … نصب شوند. قبل از اینکه نکات نصب پروژکتور را بدانید، باید مکانی که قرار است چراغ روی آن نصب شود، کاملاً مورد بررسی قرار گیرد تا در عین حال که بهترین شدت نور را ارائه دهد، دسترسی به آن نیز راحت است باشد.

 

بررسی طریقه نصب پروژکتور ال ای دی 

طریقه نصب پروژکتور ال ای دی چگونه است؟

برای نصب پروژکتور در مکان‌های مختلف مراحلی باید طی شود. هر چند پروژکتورها مدل‌های مختلفی دارند؛ اما همه آنها دارای یک پایه نگهدارنده هستند که معمولاً از جنس آهن است. بدنه پوششی هم از آلومینیوم ساخته می‌شود تا توسط آهن قابل تحمل باشد. در ادامه طریقه نصب پروژکتور ال ای دی و مراحل آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. قرار دادن پروژکتور در مکان مناسب

برای اینکه پایه پروژکتور را به محل موردنظر متصل کنید باید از پیچ و دسته‌های نگه‌دارنده بهره ببرید. برای نصب رول و پلاک یا ابزاری برای پیچ زدن به سطوح مختلف وجود دارد. با بستن این پیچ‌ها می‌توان پروژکتور را در مکان موردنظر ثابت نگه داشت. رول پلاک برای پروژکتور کوچک و رول بولت برای پروژکتورهای سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. کابل‌کشی پروژکتور

برای کابل‌کشی برق باید از یک متخصص خبره کمک گرفت. برای این منظور باید مسیر کابل‌کشی روی دیوار و یا لوله‌های پایه نگهدارنده مخفی شوند تا از نظر ظاهری زیبایی خود را حفظ کنند. هنگامی که پروژکتور ال ای دی روی دیوار و یا روی پایه نگهدارنده نصب شد، آنگاه کابل‌کشی آن انجام می‌شود. با توجه به مسیر شبکه و نوع پروژکتور، ممکن است کابل‌کشی ساده و یا پیچیده باشد. در انواع پیچیده معمولاً از جعبه تقسیم استفاده می‌شود.

3. طریقه نصب پروژکتور و آب‌بندی کابل

اگر مرحله قبل با دقت و حرفه‌ای انجام گرفته باشد، خطر اتصال کوتاه وجود ندارد. اما نکات نصب پروژکتور هم باید در نظر گرفته شود. یکی از این نکات، آب‌بندی کابل پروژکتور ال ای دی است که اهمیت بسیاری دارد. این چراغ معمولاً در محیط‌های روباز استفاده می‌شود. آب‌بندی کابل از مشکلاتی مانند اتصال کوتاه در صورت وجود رطوبت در محیط جلوگیری می‌کند. آب‌بندی با آپارات یا چسب برق انجام می‌شود.

4. تست روشنایی پروژکتور و زاویه تابش نور

پس از مرحله آب‌بندی باید تست انجام گیرد تا ببینید طریقه نصب پروژکتور به‌خوبی انجام شده است یا نه. برای این کار با توجه به نحوه عملکرد پروژکتور دکمه پاور و یا خاموش و روشن آن را بزنید. اگر پروژکتور روشن شد و شدت روشنایی مناسبی داشت، سراغ بررسی زاویه تابش نور بروید.
معمولاً سر پروژکتورها به‌گونه‌ای است که حالت چرخشی دارد و می‌توان آنها را در زاویه‌های مختلف تنظیم کرد. با توجه به نقشه نورپردازی، زاویه تابش نیز بررسی شده و در نهایت نصب پروژکتور تمام می‌شود.

طریقه نصب پروژکتور و آب‌بندی کابل

نکات نصب پروژکتور که بهتر است بدانید!

 

اگر تا به حال خودتان اقدام به نصب پروژکتور نکردید، بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید. این کار ممکن است در ابتدا به‌خوبی انجام گیرد. اما این احتمال وجود دارد که پس از طی زمان اتصالات شبکه اتفاق بیفتد. طریقه نصب پروژکتور ال ای دی و کابل‌کشی آن ممکن است در انواع مختلف با همدیگر متفاوت باشند. یکی از نکات نصب پروژکتور که باید مد نظر قرار دهید این است که علاوه بر این که باید طریقه نصب پروژکتور ال ای دی به‌صورت استاندارد انجام گیرد، زاویه تابش نور نیز باید به‌گونه‌ای باشد که برای افرادی حاضر در محیط ایجاد مزاحمت نکند. معمولاً روی هر پروژکتور نکات و طریقه نصب پروژکتور ال ای دی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. برخی از سیستم‌های پیچیده دارای دفترچه راهنما هستند که می‌توانند به کاربر در این مواقع کمک کنند.